Sänka skepp

En söndag på ett gym i maj månnad...

Jag och Carro har spelat Sänka skepp idag, hon vann tre av fyra gånger.
Vi har också spelat "Bubbel".  Men skjuter färgbollar, tre av samma färg i rad och de sprängs, ungefär som Tetris. Det spelet gick vi tjejer hem till mig och spelade under våran håltimma i högstadiet, vi var helt besatta av det.
Högstadiet var en speciell tid.



I Veckan så såg jag Debatt som handalade om ungdomsarbetslösheten, sjukt irriterad blev jag eftersom det enda de diskuterade var hur lata dagens ungdomar är. 1 av 4 är arbetslös. Hur lata kan vi vara egentligen?
Och massa bullshit om att man inte kan tänka sig vad som helst. Och ungdomarna i publiken kunde inte argumentera ordentligt. Och borgarna skyllde på sossarna och viseversa.
Oavsett finanskrisen så har det aldig varit lätt för någon ung utan erfarenhet att få jobb i Sverige, inte under mina levandes år ivf.

Kommentarer
Postat av: sof

Janne Josefsson är helt värdelös i Debatt.

Postat av: Martina

Jag skyller också på sossarna, det vet du ;) btw är det där bubbelspelet helt galet beroendeframkallande :)

2009-05-15 @ 15:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback