Hej jag är en hypokondriker

Då var det gjort, jag har vart hos läkaren.
I över 2 timmar satt jag och väntade på min tur. Tackochlov att jag är en sådan tant att jag har en ljudbok på min Ipod (Röde varg med Liza Marklund, en bok där man mest får panik inför stressen att bli småbarnsförälder).
Jag hann plöja igenom en tredjedel.
Det värsta var att de sa att det skulle ta en timma men sedan, ojhoppsan, så hade de vist lunch och därför tog det längre tid.
Säg det så hade jag kunnat gå hem emellan, kärring.
När jag väl kom in var det givetvis inget fel på mig, utan jag hade "en virusinfektion i halsen" som man inte kan göra något åt, "lindra det med alvedon".
Och fast jag med darrande underläpp förklarade för läkaren att jag knappt kunde sova med halsen och kunde hon inte vara så snäll att skriva ut ett litet recept på något effektivt läkemedel?
Nej, vissa har ont i halsen i upp till 3 veckor innan de kommer till sjukhuset.
H Y P O K O N D R I K E R
Mina 6 dagar var inget.

Jag har fortfarande ont, igår svalde jag ett helt paket med Läkerol "rökt lakrits" smak.

 Eurovision igår, hur kul som helst. Jätte många värdelösa men underhållande bidrag.
Jag ska belysa ett i denna skara och det var det första, Montenegro. Låten var värdelös men den manliga dansaren i nummret gav ALLT och är helt klart värd en tolva.



Och vi kan ju kanske ta hem allt i år med Marlena, antingen går det jätte dåligt eller jätte bra, det är en sån låt.
Eftersom vi inte åkte ut igår får man ju hoppas på det bästa. Om Eurovision kommer till Sverige så är jag där.
Christoffer som jag såg det hela med hejade på Bosnien Herzegovinas låt eftersom den var (enligt honom) näst intill ett plagiat på Tommy Körbergs "Stad i ljus".
Själv hejar jag på Armeniens lår med Inga & Anush. Den var dansant.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack!!! Ska bli sååå jäkla kul!! Räkna med inflyttningsfest ;)



Tyvärr är det ingen Skeppshult utan en från underbara COOP :) KOstade bara 2000,- och det tyckte jag var ett rimligt pris :)



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback