Stolsitsen som skapade raseri


Något som jag satt på pendeln och eldade upp mig för här om dagan var en stolsits. 
Jag brukar inte bli så upprörd över något sådant, det har vart "shit happens", men på senaste tiden har jag blivit riktigt irriterad.
Tyget på stolsitsen på den nya pendeln var uppslitet.
Skadogörelse, ett ämne som är tabu men som stör mig.
Det känns som om det inte spelar någon roll om vi får nya bussar och pendeltåg för det är ändå någon idiot som går och förstör dem med en gång.
Jag kan bli irriterad över att det kostar så mycket att åka kollektivt, att man betalar så mycket för att sitta på ett säte med ingrodd spya och gamla tuggummin. Men det är inget fel på själva kollektivtrafiken i sig utan på dem som åker den, de utan respekt.
Man skulle säkert kunnat sänka priserna om inga skadogörelse skedde eller det skulle rent av vara trevligare att åka ett tåg där ingen rivit upp stolssitsen.
När jag var på järntorget här om dagen såg jag något som är så vanligt som en krossad ruta i en busskur.
Det är som om ett det inte spelar någon roll om man förstör något på allmän plats, en busskurs rutor är mer ok än att förstöra ett fönster till ett hem. Jag kan inte förstå hur man kan vara så vrickad i huvudet?
När man förstör en busskur eller något annat förstör man något som alla äger. Till och med skadogöraren själv äger den om han jobbar.

Så låt regnet ösa ner på dem som förstör in genom en korssad busskur, låt dem få sitta på sina äckelsäten!

Men livet är inte rättvist.
Det är i slutändan ändå de som aldrig skulle göra en fluga för när som får ta fram sitta paraply när de väntar på bussen och sedan bita ihop när de sätter sig på en trasig stolsits.

Kommentarer
Postat av: Marty

Jävla ungar. En annan sak som jag stör ihjäl mig på är klotter. När de klottrar ner fina saker. Fan vad arg jag blir... Men nu drar jag till Tunisien imon gumman! Ska försöka skicka iväg ett sms innan imon. Kommer sakna dig! Får ses efteråt.. puspuss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback