Punka(re)


ÅÅÅÅHHH!!!
Någon har punkterat mitt bakhjul på min älskade cykel medans jag var på jobbet! Svin!
Först trodde jag att det var en inbillning men efter att ha pumpat upp däcket två gånger och finner det varje gång platt som en panka så inser jag att det är hål där det inte borde vara hål.
Det värsta med den här punkan är att mina fördommar sätts på spets.
Jag mistänker ett par högstadie punkare för dådet.
"Usch på dig som tänker så!" säger den ena havlan av mig. "Det är så himla klassisk mistänksamhet så att jag spyr."
Medans den andra halvan säger: "Men de satt ju ändå nästan bredvid din cykel när du kom ut via den ödsliga personalingången." "Ingen skulle ha märkt om de stack ett hål." "En av dem bor ju typ granne med dig och vet vem du är, har inte han och hans vänner gett dig lite illasintade blickar?"
Första halvan igen: "Idiot! Innerst inne vet du att de bara är några deprimerade 14-åringar som försöker uttrycka sig, de skulle aldrig göra en fluga för när."
Andra halvan: "Jag skulle allt vilja se hur kul de tyckte det var om jag tog en spik genom ena hjulet på rullstolen som den ena sitter i.."

Blandade känslor...
Jag ska bara poängtera att jag givetvis aldrig skulle sätta en spik i någons rullstol. (Bara psykiskt..)
Hur som helst spelar det ingen roll om de har gjort det eller inte för hjulet är lika pafft för det, så det är bara att gå och köpa en ny slang och hoppas på att den inte blir punkterad den med...

Ovanan
 Jag fått en ny ovana.
Jag har börjat säga "ja, tack!" till kvitton.
 Jag var hur bra som helst på att säga att de kunde slänga dem även när de inte frågade men nu har jag fått en knäpp. Min plånbok är snart så fylld att jag inte kan hitta pengarna.
Jag säger "ja, tack!" utan att tänka och sedan tänker jag "jäklar" och kan inte med att slänga kvittot framför kassören så det hamnar i min plånbok.
Jag måste tänka om. NU.


Sedan vill jag bara tillägga att "Lugna Favoriters" TVreklam måste vara bland tidernas töntigaste.

Kommentarer
Postat av: sofie

haha. vilken fyndig titel du fick till! ;P

2007-08-17 @ 15:34:18
Postat av: Martina

Tror det var punkarna. Elakingar! Ska vi hämnas?

2007-11-08 @ 12:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback