Ett nattligt samtal på NilsEricsson terminalen

Jag missade tåget med 3 minuter en gubbe stod vid tågets tomma plats.
Gubbe: Det gick precis
Jag: Fffan! (utan att kunna kontrollera mina känslor)
Gubbe: Svarttaxi?
Jag ryter: NEJ!! (och stampar in på NilsEricssons terminalen)


12/8 NilsEricssons terminalen kl 01.18
Jag och en annan ensam tjej sitter på några bänkar.
En IFK Göteborg supporter ca 28 år kommer och delar bänken med oss.
Sedan kommer an man med "larv-mustage" som ser ungefär ut som han i "Ghost world" fast med "larv-mustage".
Så här fast i andra kläder:
image34 

larv-mustagen: Vet du när nästa match mellan IFK och Gais spelas?
IFKaren: Nää, jag är inte riktigt säker i september ivf.
larv-mustage: Ok, jag vill bara veta så att jag har fått lön och så att jag kan lägga undan pengar för jag vill väldigt gärna se den matchen.
IFKaren: OK, i september tror jag att den är...
larv-mustage: Fast jag är ju Gais:are då men jag har många vänner som är både IFK:are och Gaisare.
IFKaren: Jo det är ju bra ,så ska det va.
(Jag himlar med ögonen för att jag tycker att det är så otroligt patetiskt. WOW liksom...)
larv-mustagen: Imorgon ska jag åka inlines, måste ut och motionera.
IFKaren: Jo det är ju bra.
larv-mustage: Aaa, det är väldigt bra att komma ut och röra på sig jag har inte tränat på ett tag.
IFKaren: Mhm precis.
larv-mustage: Jag är ju spelberoende då, så jag får hjälp för att sluta. Det är därför jag är luspank nu.
IFKaren: Jo, det är ju bra att du har den insikten att du vill ha hjälp.
larv-mustage: Jo, jag måste sluta...


In kommer en asfull IFKsupporter ställer sig framför den andra och skriker:
"FEM NOLL!!!! FY fan vilken match!"
Sedan slår han sig ned bredvid IFKaren och börjar sluddra fram något nästan obegripligt.
Plötsligt vänder han sig om till larv-mustagen, pekar på honom och skriker:
"DU FÅR INTE SITTA HÄR!"
Larv-mustagen reser sig lite osäkert upp därefter och går med en neddragen mustage....

Inte långt efter går jag och den ensama spelberoende larv-mustagen som bara ville ha någon att prata med har hela mitt medlidande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback