Skoäventyr & Lily Allen

Jag ska göra ett försök ivarjefall att rädda världen.
Vågade ta mig själv till det där Röda korset mötet.
Lokalen var liten, luften obefintligen och utanför öste regnet ner.
Fullt med yngre popiga tjejer men jag blev tillräkligt intreserad för att gå med.
Fick en tröja där det stod käfta emot på, inte en tröja som jag kommer använda dagligen,
men jag gillar den.

Shoppade med sofie innan mötet. Hittade mycket men inte det viktigaste.
Inga jeans, inga skor och ingen jacka. Men en skjorta för 500 spänn.
Skoproblemet löste jag i lördags. Fick reda på att just de skorna som jag hade valt ut att bli mina "hösten 2006 skor" hade fallt fler i smaken. Var slut över allt utan på en affär i Gbg.
Fick ringa dit och be dem lägga undan dem, de var inte övertrevliga precis.
"har ni vagabondskorna med nr....?" sa jag
"det tror jag inte men jag ska titta" butiksbiträde (bb)
.....
"ja där hade du tur" bb
"vad bra kan ni lägga undan dem tills imorn för mig?"
"nej vi lägger inte undan till dagen efter, de här skorna går som smör" (bb)
"men jag har letat överallt efter dessa skorna och jag har ingen möjlighet att ta mig till gbg idag kan du inte lägga dem till imorn?" sa jag med lätt desperat stämma.
"ska du köpa dem då då?" sa ett småsurt bb.
"JA, jag är där vid öppning imorn" sa jag och tyckte att tjejen i andra ändan var en idiot som inte kunde förstå att jag skulle köpa dem, jag brukar inte ringa runt till skoaffärer vanligtvis bara för att åka och testa ett par skor.
Så blev det, 10.00 stod jag utanför affären och fick mina nya fina skor. Årets skoäventyr.


Don't try and test me cos you'll get reaction,
Another drink and I'm ready for action,
I don't know who you think you are,
But making people scared wont get you very far.

In the club make our way to the bar,
Good dancing love but you should of worn a bra.
Guy on the mike and he's making too much noise,
There's these girls in the corner wanting attention from the boys.

Min nyfunna favorit Lily Allen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback