Salsa avslutning


Efter att ha gjort högskoleprovet, vilket jag överlevde som ni märker, så var det salsa på schemat.
Himlen öppnade sig givetvis när jag och sofie nådde Göteborg.
Det spelar ingan roll hur fort men springer man blir lika blöt ändå.

När vi kommer till Rio Rio upptäcker vi att de flesta som är på salsa avslutningen var ganska mycket äldre, vi sänkte medelåldern om man säger så.
Men våran favorit (som vi inte vet vad han heter) var dock där.
Han är ca 25, dansar bra och är hur trevlig som helst.
De flesta medelåldersmän som som vart på kursen var också där. Plus en flörtig ca 28 åring kille med sitt harem av tjejer i disco linnen.
Det var en 74 årig gubbe där, likt en salsans Hugh Hefner gick han och bjöd upp alla tjejer inkl mig.
Han var inte dålig på att dansa...jag kände mig ganska lost med mina nybörjarsteg.
Jag fick börja dansa med de bästa, "Hefner" och en danslärare sedan gick trenden nedåt.
En gubbe som hade börjat dansa för att det var bra för benskörheten, han snurrade mig tusen varv och smackade med läpparna. Plus en medelåldersman från kursen som inte verkade ha fattat stegen riktigt.
Men en samanfattning av kvällen var att den var kul.
Lite som att vara med i "dirty dancing" där alla dansade tätt i det röda strålkastarljuset.

Förövrigt rättade jag högskoleresultatet igår.
3 av 20 rätt på svenskan. Det är inte min grej att hasta igenom texter, speciellt inte texter som handlar om hur ettåriga grödor ska kunna bli fleråriga.
Kom på mig själv att tänka på vad jag skulle äta när det blev rast medans jag läste den texten.
Men överlag gick det bra. Får kanske ca 1,0 vilket jag är nöjd med för första gången (och enda).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback