Inflyttningsfest

Jag börjar från början och denna början infaller i fredags.
19.15 avgick tåget till gbg. Utan mig, för jag hade glömt de gyllene högtalarna. De som jag hade lovat dyrt och heligt att ta med för att vederbörandes fest skulle få musik.
Typiskt mig. Stressar utan like och glömmer det som är viktigt. Jag trodde att jag för en gångs skull hade kommit ihåg allt, present,mobil,plånbok,nycklar,dricka......men jag snubblade på mållinjen fem minuter innan tåget gick.
Så vi blev en halvtimma sena tack vare min lilla miss...
En halv timma och en Whopper senare var jag och sofie ivarjefall i Martinas lägenhet.
Brödrosten till present som jag hade släpat på gick som tur var hem.
Kunde andas ut.
Ett sammandrag av kvällen:

  • Jordnötsringar i massor
  • Alls försök att få Jonathan och hans trancelåtar från datorn
  • Espresso mannen, även kallad Viktor, som vandrade omkring med en grön espresso kopp med tillhörande fat i ena handen och en rödvinsflaska i den andra.
  • Espresso mannen och mitt äventyr; besök på alla våningar i student komplexet.
  • Sofies äventyr i sökandet efter mig då hon istället fann 2 skånska hiphop killar.
  • Martinas osystematiska blockerande av korridoren.
  • Ägandet av dansgolvet på Bryggeriet med Sofie och Jonas.
  • "Det är riktigt krispigt ute" vakten på Nils Ericssons terminalens uttryck om kylan utanför terminalens dörrar där Jonas skulle hamna om han inte satt upp.
Rockar loss på dansgolvetSofie har hittat en ny bästis


Tack för senast Martina!
"Holly Dolly - Dolly song"


Kommentarer
Postat av: Marty

Haha söta :) Tyckte så synd om dig när du sa att du hade glömt högtalarna! Och lite hemsk med, faktiskt... Sköna bilder! Hoppas du hade en skön fest! Pussen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback