Hörlurarna

I går gick mina 99 kr hörlurar från ullared sönder.
Jag hade min 25 minunters tråk-pendelresa framför mig.
I en kvart satt jag och tryckte och vinklade på sladden så att jag skulle kunna höra något. Jag kunde höra musiken om jag satt blixtstilla och höll på ett speciellt ställe.
Då fick jag musik i båda lurarna tillochmed.
Men tåg rör sig hela tiden. Och jag fick kramp i fingrarna.
Vad jag önskade att jag hade haft ett par fungerade lurar, vad mitt liv för skulle bli lättare för en stund om jag hade hittat några i min väska. Vad glad jag hade blivit, det hade gjort min dag.
Jag skulle njuta av min musik som aldrig förr, inte rastlöst byta låt.
Fast efter tio minuter skulle jag glömma av hur jag saknade ett par fungerande hörlurar och ta dem förgivet igen.

Så är det med det mesta, man kan sakna något förän det är försvunnet. När det väl är försvunnet inser man hur mycket man saknar det och tänker på hur bra man hade det innan.

Kommentarer
Postat av: Qaroline

Svara på dagens fråga i min blogg ; D

Postat av: Marty

Så är det tyvärr med det mesta här i livet. Jag vet själv hur jag tänker när jag har världens ondskefullaste mensverk. GUD vad man då uppskattar de tre veckor i månaden som man inte har mens, och tänker att nu ska jag verkligen tänka på hur bra jag har det när jag inte har det. Men det gör man ju inte! Dah.

2006-10-16 @ 14:19:09
URL: http://martyhamster.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback