Back to black

Mina cheep monday jeans har en gång varit svarta.
Nu är de grå.
Att färga om dem har varit ett sådant där projekt som jag tänkt göra men aldrig gjort i ett års tid.

Tills igår, då jag gjorde ett planerat impulsköp vid kassan på Åhléns.
"Back to black" 60 kr, skulle göra mina jeans svarta igen.
Det hela var mycket enkelt.
Klipp upp påsen, ställ den i tvättmaskinen och sätt på.
Jag har aldrig vart bra på att läsa instruktioner. Jag är en ganska naiv människa.
Jag hälle i hela påsen i tvättmedelsfacket.
Först fick jag tömma facket och hälla tillbaka pulvret. Sedan fick jag göra rent allt jag lyckats stänka ner.
När det var färdigt upptäckte jag till min fasa att färgen på händerna inte gick bort.
Det var inte lite färg. Hela tummarna var svarta.
Fick stå och skrubba på mig själv med en svamp och diskmedel (aciton hjälpte inte) i tjugo minuter.
Nu har mina händer en svartaktig skiftning och är torra som fnöske.
Byxorna ligger i maskinen med back to black.
Får se om jag har lyckats med något idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback