05.30

Halv sex vaknade jag i morse och var vrålhungrig.
Jag försökte sova bort det men kvart över gav jag upp.
Hade samma känsla i kroppen som på julafton då man alltid vaknar tidigt och är inte hundra på om man har sovit eller inte. Den spänningen inför jul infann sig dock inte förra året eller förra igen men när jag fortfarande trodde på tomten.
Hursomhelst tänkte jag att en macka kunde inte vara fel. Kunde ju somna om sen eftersom jag inte börjar förän två.
Jag är skitdålig på att somna om, nu sitter jag här.

Såg Farväl Falkenberg igår efter salsan.
Den var skum.
Jag vet inte vad jag ska tycka, jag måste nog se den en gång till för att ta till mig allt.
När jag ändå pratar om bio så kan jag säga att Tigern & snön var den bästa film jag sett på länge.
Den var inte alls som en korv inlindad i bacon, inte så där puttenuttigt amerikaniserad romantik.
För det första var den italiensk. För det andra så var den rolig, inte på ett påtvingat sätt utan bara fyndigt.
Den var som vadd runt hjärtat. (förlåt för fula liknelser..)

Motion är bra, på fredag ska jag cykla två mil till/från tandläkaren för att buss är dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback