Sim & Sol


Jag börjar med skryt.
Igår simmade jag över en kilometer.

Idag var jag så där simhallstrött när min klocka ringde halv sex.
Simhallstrött innebär att hela kroppen känns bortdomnad och att man fortfarande känner kloret i ögonen.
Upp till jobbet kom jag ivf och packade upp varor med en prao.

Sedan till simhallen igen, inte för att jag skulle simma utan för att jag skulle sola.
Egentligen hatar jag att sola solarium, eller ivarjefall starkt ogillar.
Att lägga sig på den där plasten i solariet och pressa, att lukta solarium och att få en fakebränna.
Och ännu värre, att se alla tanter med brun skrynklig hud komma och gå.
Men eftersom jag har 5 ggr kvar på mitt solkort som jag köpte innan studentbalen i våras så är jag givetvis tvungen att använda upp dessa gånger. Du får kalla mig snål om du vill.
Fick även hjälpa simhallspersonalen med att stava till "julklappstips", tips stavas faktiskt bara med ett p.
Du får kalla mig hjälpsam om du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback