Hallongrotta

Jag ska nu berätta om min gårdag.
Efter att ha kommit hem från jobbet fick jag jaga efter vår brevbärare eftersom jag hittade brev som inte skulle till oss. Orkade inte gå två kvarter själv för att lämna posten så jag sprang efter brevbäraren.
Om inte jag var jag utan någon annan, en åskådare, så skulle jag tyckt att det såg ganska kul ut.

Sedan hälsade Sofie på och en utav mina kreativa sidor visade sig, jag ville baka.
Eftersom vi inte är några vidare bagare ville vi göra något enkelt, men kladdkaka och chokladbollar gör man ju alltid.
Började bläddra i våran receptbok från lågstadiet och där var det! Tack oscar för hallongrott-receptet!
Fick dock göra en utflyckt till Ica först eftersom vi saknade hallongrottans hjärta, hallonsylten.
14:90, icas hallonsylt på flaska, som gjord för hallongrottor.
Sedan var det bara att kavla upp ärmarna...

 Baka3 Baka2 Bagare mm

Och de var mumma!

Kommentarer
Postat av: Sis

Gott! Du vill inte komma hem till mig och baka?=P

Postat av: Marty

Ååååh vad gott! Ska vi ses imon? Vid 14-15 nån gång? Puss!

2006-11-25 @ 12:41:53
URL: http://martyhamster.webblogg.se
Postat av: sof

Riktiga små mästerverk!

2006-11-27 @ 21:51:25
URL: http://fisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback