2 lååånga dagar

Igår följde jag med Jenny in till Göteborg för att hon skulle handla sina julklappar.
Vi tog bilen in för att slippa den fortfarande ofungerande lokaltrafiken.
Vi tänkte inte alls på att bilen faktiskt skulle parkeras någon stans. Janny höll huvudet kallt ganska länge innan hon blev omkörd på insidan av en stads jeep eller som Jenny utryckte det : "miljöförstörande stora jävla bilar" och höll sedan en utläggning om vad som skulle hända om en Ford fiesta skulle krocka med dem.
Sedan snurrade vi runt på Heden (dit alla tar sig som vill parkera billigt och inte känner till gbgs parkeringar) innan vi tillslut kom på Lorensberg. Där fick vi parkera.
Julhandlandet gick bättre, köpte för en gångs skull inte en enda sak till mig själv.
Vi åt på Paprika, pastasallader. Man fick välja mellan chilli eller vitlökspasta. Chillin var stark och även om jag tycker om vitlök så stod den mig i halsen efter att ha ätit halva portionen.
Jag lär ju inte bli förkyld på ett bra tag ivarjefall...

Efter lunchen fortsatte jag till Martina och Jenny åkte hem.
Kanske borde jag ha ätit mina fiskpinnar som erbjöds mig.
Eller så ska man inte ha 5 timmars förfester.
Vi hade ganska kul ändå, jag, martina, josefine och jennie. Spelade alla drickspel som finns, skickade flaskpost och kastade ut en hjärt-tomtebloss-ballong i det fria.
Vi skulle på en chalmersjulfest som skulle vara sååå rolig, men när vi kom dit så var stämningen ganska loj och vi var dem som var mest kalas. 2 timmar, sen gick vi tillbaka till martina.
 
"Det ska vara gött och leva" spelade  martina klockan nio på morgonen och jag ville bara ta hennes mobil och kasta den i väggen.
I väntan på ersättningsbussen hem köpte jag en latte på espressohouse som bara smakade varm mjölk.
De hade strukturerat upp ersättningsbussarna lite denna veckan. En trött chaufför berättade för oss vart vi var på väg, både på svenska och på knaglig engelska.
"We are now going to mölndal...ermh...there you can take the train."
Eller vänta på tåget som inte matchar bussen i en halvtimma. Tur att min curlingmamma kunde hämta mig annars hade jag aldrig hunnit till jobbet. Tack för att hon fixade både lunch och frukost till mig.

Det här är dan före dan före doppare dan och eftersom jag jobbar på ica så var det ett väldigt intensivt nio-timmars pass.
Jag är sådär trött nu som ni vet när man går in i ett rum för att hämta något och sedan tänker "vad var det nu jag skull...?....näh."
Nu vill jag bara se Grinchen på tv för att få en gnutta julkänsla och äta de skumtomtar som jag glömde av att köpa.

G2

Kommentarer
Postat av: Martina

Hahaha mitt lilla neggo :) Tycker vi hde jävligt ball faktiskt! Puss på dig

2006-12-23 @ 11:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback