"Välkommen till Kungsbacka och Hanhals församling"

En sjuk grej.
Jag har inte saknat fjärås det minsta sedan jag flyttade.
Trodde att jag skulle göra det lite, 12 år är ändå 12 år, men icke.
Förän härom dan, då jag fick ett brev med en brochyr "Välkommen till Kungsbacka & Hanhals församling".
Då kände jag ett stygn av saknad till fjärås.
För att jag saknade fjärås kyrkan.
Jag ska då tillägga att senast jag var i kyrkan var när jag konfirmerades i sjuan.
Därför är dettta en sjuk grej.
Det måste vara för att jag kopplar kyrkan med sommaren, då jag har gått där förbi hundra gånger. Alla skolavslutningar. Mina vänners diskussioner kring hur säkt vänligt fjärås är. Att kyrkan är det första man ser när man kommer dit. För att jag inte får kyrkobladet och kan studera bilderna på min konfirmandledare i brist på annat.
Eller så skulle jag kunna kalla mig själv för sentimental.


Kommentarer
Postat av: sof

du var nog senast i kyrkan på skolavslutningen i nian min vän ;)

2006-05-02 @ 20:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback